Yüksel Kanar, Eyüp Belediyesi Caferpaşa Kültür ve Sanat Merkezi’nde her ay ‘’Diriliş Çizgisi’’ söyleşileri yapıyor. Söyleşide, Sezai Karakoç ve Diriliş Çizgisi’ni anlatıyor.
Nisan 2015 “Diriliş Çizgisi” söyleşişinde, Diriliş düşüncesinin, Osmanlı’da İslam’dan kopuş noktasından sonra, özellikle Batılılaşma serüveniyle girilen Tanzimat, Islahat ve Meşrutiyet dönemlerinde İslam milletinin Batı karşısında kendini savunma ve medeniyetini yeniden kurma programı olarak ortaya çıktığı anlatıldı.
Tarihimizin her döneminde dirilişi esas alan farklı isimlerin olduğunu belirten Yüksel Kanar, bu düşüncenin toplumsal ihtiyaçlardan kaynaklandığını belirtti. Osmanlının son zamanlardaki düşünce ve siyasi akımları üzerinden yola çıkan Kanar, Diriliş düşüncesinin Osmanlıcılık ve Türkçülük akımlarının zayıflamasından sonra ortaya çıktığını ifade etti.
Bozgunda bir çığlık olan Mehmet Akif, Cumhuriyet döneminde kadim İslam kültürünü yeniden canlandırmak için uğraşan ve bozgunda fetih düşü kuranYahya Kemal, baskı dönemlerinde kendini İslam medeniyetine adayan ve bozgunda tohumu toprağa bırakan Necip Fazıl Kısakürek’ten sonra Sezai Karakoç’un sözkonusu tarihsel süreç içerisinde Diriliş Çizgisi’nin son temsilcisi olduğu vurgulanarak dört ismin de düşünceye temel atmak adına çabalar sarf ettiğini vurgulayan Yüksel Kanar aralarındaki farklılıkları belirterek tarihsel rollerine değinildi.
Sezai Karakoç’un şiirlerindeki diriliş düşüncesinden örnekler verilerek dirilişin edebiyat alanındaki konumuna vurgu yapıldı.